
 
 

3 April 2003  -   Edition 0008 
 

 

MEA CULPA 

Although the article in last month's section 'Cuttings', "Prospect tricked by re-
heated hash by American writer" was a 'commentary' - and not a journalistic 
account, The Sprout has since learnt that much of its content was not accurate. 
We published several incorrect claims about Professor Moravcsik and his 
relationship with both Prospect, edited by David Goodhart, and the European 
Commission.  

He did not "trick" Prospect nor did it deliberately mislead its readers. The 
Professor has not received speaking contracts, as such, from the EU; 
furthermore, he was merely an unpaid press assistant at the EU Commission 
office in Washington - rather than a salaried press officer, as the article 
suggested. And Harvard's European Union programme, headed by the 
Professor, is no longer funded by the EU.  

The editors of The Sprout apologise for the inconsistencies in the piece to 
Professor Moravcsik 

 
 
http://www.thesprout.net/mediadraining/mediadraining02.htm#apology 
 

http://www.thesprout.net/mediadraining/mediadraining02.htm

